Stilling hos:

Academic Work

Vi søker Technical Support Engineers til et selskap i vekst!

Frist: 21. januar 2019 00:00

Type: Annet

Arbeidssted: Oslo

Fagfelt: 1. linje support/helpdesk/brukerstøtte

Kontakt: Matilda Lindqvist eller en av kollegaene i rekrutteringsteamet svarer deg gjerne på teknologi@academicwork.no. Angi annonse-ID i din e-post: 15019475

Har du erfaring med teknisk support og lyst til å utvikles i et internasjonalt miljø? Vi ser nå etter deg som vil beskytte kunders data!

Informasjon om stillingen

Academic Work søker på vegne av vår samarbeidspartner etter tre Technical Support Engineers til en internasjonal bedrift i kontinuerlig vekst. Du vil ta del av et team som jobbet for å beskytte kunders data fra cyber kriminalitet, korrupte filer og menneskelig feil 24 timer i døgnet. Nå trenger de deg for å fortsette å tilby god beskyttelse for kundene sine. Er du personen vi ser etter?

Som Technical Support Engineer får du en dynamisk arbeidsdag med varierte oppgaver. Kunnskapsdeling står høyt i fokus og du får muligheten til å både dele din kunnskap og lære av kompetente kollegaer. Du vil ta del av et team på fem personer i Oslo, samtidig som du vil samarbeide med team på tvers av landegrenser som blant annet Irland, Danmark og Nederland. Med andre ord, blir du en del av en større helhet og har mange utviklingsmuligheter. Med god støtte fra nærmeste leder er alt lagt til rette for at du raskt vil yte høy kvalitet i tråd med teamet.

Arbeidsoppgaver

Du vil ha en dynamisk arbeidshverdag bestående av blant annet disse oppgavene:

  • Konfigurere backuptjenester hos kunder, hovedsakelig via telefon og epost
  • Backup og restore problemløsing sammen med kunder og partnere
  • Jobbe sammen med kunder, salgsteam og partnere for å implementere optimale løsninger for kunder
  • Dokumentasjon av saker, feil og kundekontakt i ticketsystem
  • Lage dokumentasjon på best practices, feilsøking og prosesser
  • Dele kunnskaper gjennom interne forums og workshops
  • Involvere kollegaer fra ledergruppen, salg, network operations eller andre avdelinger etter behov ved eskalerte saker eller kritiske saker
  • Prioritere saker, tidsbruk og ta ansvar for å løse kundeproblemer
  • Kontakt med tredjeparts leverandører for problemløsing dersom nødvendig

Vi søker deg som

  • Har høyere utdanning innen IT
  • Har erfaring med teknisk support
  • Har kunnskap om Windows og MacOS
  • Har kompetanse innen Microsoft Exchange og MySQL
  • Har du erfaring med back-up er det en fordel
  • Har gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig både på norsk og engelsk.

Dette på grunn av mengden kontakt med både norske og internasjonale kunder I jakten på den rette kandidaten legger vi i tillegg stor vekt på dine personlige egenskaper. For å lykkes i rollen er du initiativrik og ser løsninger ingen andre ser. Dette vil si at du også er løsningsorientert for å kunne løse dine kunders utfordringer på best mulig måte. I en varierende hverdag må du raskt kunne skifte fokus og være fleksibel for å prioritere riktig.

ANNEN INFORMASJON

  • Oppstart: Snarest, eller etter avtale
  • Sted: Oslo
  • Varighet: Fulltid, fast ansettelse hos kunde
  • Søknadsfrist: 21. Januar

Med utgangspunkt i den korte søknadsfristen, vil vi foreta en løpende vurdering av kandidater, noe som vil innebære at vi selekterer og inviterer søkere til intervju fortløpende. Dette kan også bety at vi tar ned annonsen og stopper vurderingsprosessen når riktige kandidater er funnet. Vår anbefaling er derfor at du sender inn en søknad så raskt som mulig. Å søke på en stilling hos oss tar mindre enn 2 minutter.

Vi tar ikke imot søknader via mail, men har du spesifikke spørsmål rundt stillingen besvares disse på teknologi@academicwork.no under kontortiden. Du får gjerne oppgi Annonse-ID i din mail.