Stilling hos: Ignite

Ignite

Product Designer oppstart høsten 2021

Frist: 4. oktober 2020 00:00

Type: Fast jobb

Arbeidssted: Norge

Fagfelt: Produktdesign

Kontakt: valdemar.rolfsen@ignite.no --- M: +47 993 22 797

Ignite Procurement søker dyktige produktdesignere til sin avdeling i Oslo. Som Product Designer hos Ignite vil du få en aktiv rolle i et ungt og kompetent arbeidsmiljø, der det stilles høye krav til de ansatte.

Selskapet ble startet opp vinteren 2016 av to tidligere BCG-konsulenter, og hjelper i dag flere av Nordens største selskaper med å øke konkurransedyktigheten gjennom sin løsning for strategisk innkjøp. Selskapet har utviklet en egen SaaS-løsning for spend management, og bistår kunder og konsulentselskaper med å analysere og automatisere det strategiske innkjøpsarbeidet. Løsningen gir full oversikt over innkjøpet, finner muligheter for kostnadsreduksjoner og hjelper selskaper med implementering og oppfølging av kostnadsbesparelser.

Ignite Procurement har ambisjoner om å bli den fremste aktøren på strategisk innkjøp. Vår visjon er å øke transparensen i B2B-markedet for å sikre at seriøse og konkurransedyktige leverandører blir prioritert. For å komme dit trenger vi skarpe, nytenkende hoder som ser muligheter der andre ser problemer.
 

Hva vi tilbyr:

Vi tilbyr et spennende og ungt arbeidsmiljø med konkurransedyktig lønn. Vi i Ignite har et mål om å kunne utfordre deg på din kompetanse og problemløsningsevne, slik at vi sammen kan komme frem til de beste løsningene.
 

Produktdesign hos Ignite Procurement

Vi tror at moderne produktdesignere samarbeider kontinuerlig med product managers og utviklere - fra oppdagelse til levering, og heller ved å sitte sammen med andre designere, sitter man side om side med sitt produkt-team.

I stedet for å bli fokusere på resultatene av designarbeidet, retter produktdesignerne fokuset mot produktets suksess.
 

Holistisk brukeropplevelsesdesign (UX)

UX er hvilken som helst måte kunder og sluttbrukere innser verdien av produktet. Den inkluderer alle berøringspunkter og interaksjoner en kunde har med et selskap og dets produkter over tid.

Slike berøringspunkter kan være:

  • Hvordan vil brukeren først lære om produktet?

  • Hvordan er onboardings-prosessen for en ny bruker?

  • Hva annet konkurrerer om brukerens oppmerksomhet?

  • Hvordan kan en opplevelse være annerledes for en måned gammel bruker kontra en ett år gammel bruker?

  • Hvordan vil vi motivere en bruker til et høyere nivå av forpliktelse til produktet?

  • Hvordan vil vi skape tilfredsstillelsesøyeblikk?

  • Hvordan vil en bruker dele sin erfaring med andre?

  • Hvordan vil kunder oppleve en frakoblet tjeneste?

  • Hva er den opplevde responsen til produktet?

  • God match med Ignite sin verdier: Dedication, ambitious, transparent and vigorous

Prototyping

Produktdesignere bruker prototyper som sitt primære lerret for å formidle ideer, både internt og eksternt.
 

Brukertesting

Produktdesignere tester kontinuerlig sine ideer og prototyper med virkelige brukere og kunder. De tester ikke bare en idé eller prototype når den er ferdig, men bygger videre på prototypen ved kontinuerlig å validere og foredle ideene sine, samt samle inn ny innsikt.
 

Interaksjon og visuell design

Produktdesignere jobber vanligvis med både interaksjons- og visuell design, selv om disse rollene tidligere ble ansett som separate retninger. Dette er mulig på grunn av et stort utvalg av gode designverktøy som lar dem jobbe på forskjellige nivåer av designprosessen og hjelper dem med å finne synergier mellom de to retningene.